Facebook pune WhatsApp la treabă: care-i legătura dintre aplicația de mesagerie și reclamele companiei
Mulți investitori s-au întrebat cum va face Facebook bani de pe urma WhatsApp, serviciu de mesagerie pe care l-a cumpărat cu 19 miliarde de dolari. Câteva direcții a oferit chiar Zuckerberg.
Facebook a cumpărat WhatsApp în 2014 și a plătit la acea vreme 19 miliarde de dolari. 7 ani mai târziu, mulți investitori se întreabă de ce a făcut-o din moment ce aplicația de mesagerie nu-i aduce bani. Ei bine, răspunsul e că nu-i aduce bani deocamdată.
Zuckerberg a dezvăluit recent cum vrea să pună WhatsApp la treabă pentru a face bani și cum ar vrea să procedeze.
Facebook vrea să pună WhatsApp la treabă
Facebook se va ajuta de ceilalți membri ai familiei – Instagram și chiar Facebook. Companiile care folosesc WhatsApp ca să țină legătura cu clienții și să-i dirijeze spre diverse tranzacții pot cumpăra reclame cu trimitere directă la aplicația de mesagerie încă din 2017. Doar că aceste reclame sunt afișate pe Facebook și Instagram, nu pe WhatsApp.
Direcționarea se face de acolo, iar numărul conturilor care folosesc acest tool s-ar ridica la 1 milion, potrivit lui Mark Zuckerberg.
Dar FB a mai anunțat ceva: va lansa o nouă funcție care le va permite să ruleze astfel de reclame direct din WhatsApp. Toate detaliile vor fi afișate sub formă de cataloage – un fel de vitrine care se vor regăsi la profilurile de business. Fiecare produs sau serviciu va putea fi transformat de acolo într-o reclamă pe Facebook sau Instagram, care va direcționa către contul de WhatsApp.
Nu e clar deocamdată dacă aceste reclame te vor targeta direct. Dar se pare că nu mai e mult până acolo.
Facebook dă târcoale reclamelor direct în WhatsApp
Deocamdată, nu o să vezi efectiv reclame în WhatsApp, doar că se pare că toate planurile duc spre acolo, mai devreme sau mai târziu. Pașii au fost timizi în această direcție. Prin 2019, reprezentanții FB spuneau că vor să afișeze reclame în secțiunea de Status de pe WhatsApp, funcția din aplicația de chat foarte similară cu Instagram Stories.
Nu era o intenție agresivă, mai ales că mulți utilizatori nu aveau să o observe.
Era un prim pas care-ți arăta că pentru Zuckerberg e doar o chestiune de timp până când va pune WhatsApp serios la treabă.
Pe de altă parte, nu trebuie să uiți de experimentul din India. Pentru Facebook, o companie cu 99% din venituri provenind din reclame, WhatsApp reprezintă o șansă pentru a-și diversifica business-ul și pentru a se asigura că aceasta nu pălește în fața altora și nu e dată uitării de utilizatori.
Zuckerberg vrea să pună WhatsApp la treabă și are un plan simplu: compania merge pe ideea că Facebook poate controla relația dintre branduri și consumatori – reclame pe FB și Instagram, spre exemplu – iar vânzarea propriu-zisă să fie făcută prin WhatsApp, sub o formă sau alta, se arăta la vremea respectivă.
Iată că a avut succes.